بنام آفریدگار مهربان

گزارش برنامه صعود زمستانه قله تاسک ۱۷ دیماه ۱۴۰۰

طبق برنامه ریزی انجام شده دوستان راس ساعت مقرر مقابل درب پارک خلدبرین حضور داشتند و بوسیله یکدستگاه مینی بوس در ساعت ۶:۱۴ دقیقه حرکت کردیم و دربین راه تعدادی دیگر از دوستان ملحق شدند .

از جاده شیراز،کازرون به منطقه دشت ارژن و بخش  دشمن زیاری و روستا های چهل چشمه و در انتها به مرادآباد رسیدیم .

پس از پیاده شدن دوستان از خودرو و تجهیز و آماده شدن جهت صعود ، درابتدای مسیر نرمش کردیم و پیمایش جهت صعود زمستانی به قله نسبتا سرسخت و کاملاً سپید پوش را باتفاق ۱۲ نفر از اعضای پرتوان باشگاه و میهمان گرامی  در ساعت ۸ در هوایی کاملا صاف و آفتابی آغاز نمودیم.

با عبور از کنار درختان رز که پوشیده از برف بود به ابتدای شیب مسیر رسیدیم و پس از حدود نیم ساعت پیمایش اندکی توقف کردیم تا دوستان پوشش اضافه را کم کنند ، همزمان  اصول صحیح گام برداری در صعود و فرود روی برف توسط مربی محترم جناب آقای ایمان کریمی، بطور مختصر توضیح داده شد .

سپس پیمایش را ادامه دادیم و بعد از عبور از چند پستی و بلندی به خط الراس رسیدیم و با ادامه  مسیرهای  چالشی تراورس دره عمیق و پرتگاهی و دست به سنگ، را با حمایت و راهنمائی، استاد زره پوش- مهندس صادقی و مربیان محترم جناب کریمی- جناب شعبانی پشت سر گذاشتیم و  در ساعت ۱۱:۵ دقیقه به قله تاسک  با ارتفاع حدود ۳۰۳۷ متر رسیدیم ، لازم به یاد آوری است که تمام مسیر صعود از دامنه تا قله  با ضخامت برف زیاد پوشیده شده  بود.

در آنجا حدود ۴۵ دقیقه جهت گرفتن عکس و استراحت توقف کردیم سپس فرود را از همان مسیر صعود در پیش گرفتیم و پس از حدود یک ساعت پیمایش بین راه در محیطی صاف روی سطح برف جهت صرف نهار بمدت نیم ساعت توقف نمودیم و در انتها در ساعت ۱۵:۱۸ دقیقه به پای مینی بوس رسیدیم .

بعد از چند حرکت کششی و سرد کردن بدن سوار بر خودرو شدیم و عازم شیراز گشتیم ، در ساعت ۱۷ به لطف خدا همگی در کمال سلامت به مبدأ رسیدیم .

حضور چهار نفر میهمان پر توان و بانشاط موجب مسرت و اشتیاق اعضای گروه گردید.

سرپرست برنامه : جناب غرقی

مسئول فنی: جناب مهندس صادقی

سرقدم : استاد زره پوش

مربیان محترم گروه:جناب کریمی و جناب شعبانی

گروهدار : جناب محسنی

با سپاس فراوان از کلیه بزرگواران شرکت کننده در برنامه که  حضور گرمشان شادی بخش و موجب موفقیت در اجرای برنامه گردید.