باشگاه شیرازجوان
اولین و قدیمی ترین باشگاه رسمی کوهنوردی در جنوب کشور

خبرنامه

جهت عضویت درخبرنامه و اطلاع از خبرهای سایت ایمیل خود را وارد نمایید.

لطفا جهت نامنویسی اولیه باشگاه شیرازجوان اطلاعات خود را از طریق لینک زیر ارسال نمایید تا دراولین فرصت با شما تماس حاصل نماییم.

یکشنبه, ژانویه 23, 2022
به نام حق

گزارش اجرای برنامه سنگنوردی جمعه ۱ بهمن ماه ۱۴۰۰

منطقه : رامجرد سایت سنگنوردی خسرو خان

طبق برنامه ریزی انجام شده پارکینگ نیروی انتظامی دروازه قرآن جمع شدیم و در ساعت ۶:۴۰ دقیقه باتفاق با دو دستگاه سواری شخصی حرکت کردیم .

در ساعت ۷:۳۰ دقیقه به پای مسیرها ( چند کیلومتر مانده روستای کوشکک و قبل از مسیرای دیواره رامجرد ) رسیدیم .

دمای هوا ۲- درجه و وزش باد حدود ۳۵ کیلومتر بر ساعت

پای مسیرها باتفاق دوستان صبحانه میل شد و بعد از اندکی شروع به نرمش کردیم و تا گرمتر شدن هوا مبحث چگونگی اندازه گیری سرعت وزش باد نیز آموزش داده شد ، تا شرایط صعود کمی مهیا تر و هوا هم مقداری گرم تر شد .

روی ۳ مسیر با درجه سختی مختلف صعود بصورت سرطناب و قرقره صورت گرفت .

مسیر اول سمت راست ، رُل بلت اول در کلاهک و در ارتفاع ۳ونیم متری از زمین زده شده بود و برای رسیدن به رُل بلت دوم باید مصنوعی و با پله رکاب صعود می شد.

درجه ی مسیرها حدودا :

مسیر سمت راست 5/10c

مسیر وسط 5/10bc

مسیر سمت چپ 5/10a

بعد از تمرین ساعت ۱۴ نهار صرف شد و با مشورت دوستان مسیرها جمع آوری شد .

در ساعت ۱۵ باتفاق حرکت کردیم و در نهایت ساعت ۱۶ به لطف خداوند همگی به مبدا رسیدیم .

تعداد شرکت کنندگان : ۶ نفر

سپاس از حضور گرم همنوردان همدل در برنامه

کارگروه فنی تخصصی باشگاه شیراز جوان

شنبه, ژانویه 08, 2022

بنام آفریدگار مهربان

گزارش برنامه صعود زمستانه قله تاسک ۱۷ دیماه ۱۴۰۰

طبق برنامه ریزی انجام شده دوستان راس ساعت مقرر مقابل درب پارک خلدبرین حضور داشتند و بوسیله یکدستگاه مینی بوس در ساعت ۶:۱۴ دقیقه حرکت کردیم و دربین راه تعدادی دیگر از دوستان ملحق شدند .

از جاده شیراز،کازرون به منطقه دشت ارژن و بخش  دشمن زیاری و روستا های چهل چشمه و در انتها به مرادآباد رسیدیم .

پس از پیاده شدن دوستان از خودرو و تجهیز و آماده شدن جهت صعود ، درابتدای مسیر نرمش کردیم و پیمایش جهت صعود زمستانی به قله نسبتا سرسخت و کاملاً سپید پوش را باتفاق ۱۲ نفر از اعضای پرتوان باشگاه و میهمان گرامی  در ساعت ۸ در هوایی کاملا صاف و آفتابی آغاز نمودیم.

با عبور از کنار درختان رز که پوشیده از برف بود به ابتدای شیب مسیر رسیدیم و پس از حدود نیم ساعت پیمایش اندکی توقف کردیم تا دوستان پوشش اضافه را کم کنند ، همزمان  اصول صحیح گام برداری در صعود و فرود روی برف توسط مربی محترم جناب آقای ایمان کریمی، بطور مختصر توضیح داده شد .

سپس پیمایش را ادامه دادیم و بعد از عبور از چند پستی و بلندی به خط الراس رسیدیم و با ادامه  مسیرهای  چالشی تراورس دره عمیق و پرتگاهی و دست به سنگ، را با حمایت و راهنمائی، استاد زره پوش- مهندس صادقی و مربیان محترم جناب کریمی- جناب شعبانی پشت سر گذاشتیم و  در ساعت ۱۱:۵ دقیقه به قله تاسک  با ارتفاع حدود ۳۰۳۷ متر رسیدیم ، لازم به یاد آوری است که تمام مسیر صعود از دامنه تا قله  با ضخامت برف زیاد پوشیده شده  بود.

در آنجا حدود ۴۵ دقیقه جهت گرفتن عکس و استراحت توقف کردیم سپس فرود را از همان مسیر صعود در پیش گرفتیم و پس از حدود یک ساعت پیمایش بین راه در محیطی صاف روی سطح برف جهت صرف نهار بمدت نیم ساعت توقف نمودیم و در انتها در ساعت ۱۵:۱۸ دقیقه به پای مینی بوس رسیدیم .

بعد از چند حرکت کششی و سرد کردن بدن سوار بر خودرو شدیم و عازم شیراز گشتیم ، در ساعت ۱۷ به لطف خدا همگی در کمال سلامت به مبدأ رسیدیم .

حضور چهار نفر میهمان پر توان و بانشاط موجب مسرت و اشتیاق اعضای گروه گردید.

سرپرست برنامه : جناب غرقی

مسئول فنی: جناب مهندس صادقی

سرقدم : استاد زره پوش

مربیان محترم گروه:جناب کریمی و جناب شعبانی

گروهدار : جناب محسنی

با سپاس فراوان از کلیه بزرگواران شرکت کننده در برنامه که  حضور گرمشان شادی بخش و موجب موفقیت در اجرای برنامه گردید.

کارگروه کوهنوردی باشگاه شیراز جوان

پنج شنبه, سبتامبر 12, 2019

این یکی از مفید ترین ابزارهایی هست که شما می تونید بصورت رایگان داشته باشید.

کجا میشه اون رو پیدا کرد:

می تونید برید به یه مغازه پنچرگیری یا تعویض لاستیک و از مغازه دار بخواید که تیوب های فرسوده اش رو به شما بده.

اگر مغازه دار از دادن تیوب به شما خودداری کرد، با پرداخت مبلغ کمی میتونید تیوب ها رو بخرید. همچنین از تیوب دوچرخه ها هم غافل نشید. اونا میتونن برای استفاده تو کارای کوچیگ تر به کارتون بیان.

تهیه:

تویوب ها رو با قیچی بصورت عرضی برش بدید و حلقه حلقه کنید، بعد از اون هم با آب بشوییدشون.

موارد استفاده:

زمانی که غواصی می کنید می تونید از این حلقه ها برای نگه داشتن لوله ها استفاده کنید، برای امنیت فلاش و منبع نورتون هم می تونید از اونا استفاده کنید، همچنین می تونید از این حلقه ها برای نگه داشتن آچار و نصب اون دور پا یا دستتون استفاده کنید، از جمله کارایی دیگه که میشه با این ابزر انجام داد برای نگه داشتن دم پای شلوارتون روی چکمه ها، ، درست کردن یه ظرف نیمه خشک برای نگهداری کاربیدها و...هست. این دیگه به خلاقیت خودتون بر می گرده که دیگه چه کارایی با این ابزار انجام بدید.

مترجم: شاهپور امرالهی

منبع: crazycaver

یکشنبه, ژانویه 23, 2022
به نام حق

گزارش اجرای برنامه سنگنوردی جمعه ۱ بهمن ماه ۱۴۰۰

منطقه : رامجرد سایت سنگنوردی خسرو خان

دمای هوا ۲- درجه و وزش باد حدود ۳۵ کیلومتر بر ساعت

روی ۳ مسیر با درجه سختی مختلف صعود بصورت سرطناب و قرقره صورت گرفت .

درجه ی مسیرها حدودا :

مسیر سمت راست 5/10c

مسیر وسط 5/10bc

مسیر سمت چپ 5/10a

بعد از تمرین ساعت ۱۴ نهار صرف شد و با مشورت دوستان مسیرها جمع آوری شد .

تعداد شرکت کنندگان : ۶ نفر

سپاس از حضور گرم همنوردان همدل در برنامه

کارگروه فنی تخصصی باشگاه شیراز جوان

سه شنبه, نوامبر 30, 2021

راس ساعت 16 از طریق جنگل ابتدای کوچه یک باباکوهی آغاز به پیمایش کردیم.

ابتدا بسیار آرام حرکت کردیم نمای آسمان بسیار زیبابود. ازسمت غرب خورشید ازبین ابرها تشعشع نورش را همچون نواری خوشرنگ به زمین می تاباند وچشم هر بیننده خوش ذوقی را به خود مجذوب می کرد. کمی بالاترباد از بین درختان می گذشت وصدای نسیم پاییزی خودرا هویدا می کرد. پس از گذر از جنگلهای مسیرمتوجه صدای آب یک جویبارشدیم. کمی از مسیر خارج شدیم ودر قسمت شرقی جوی پرآبی را مشاهده کردیم که

پس از گذر از مسیر کوتاهی باریزش از ارتفاع آبشار زیبایی خلق کرده بود که زیبایی مسیر را چندبرابر می کرد. دلم می خواست ساعتها کنار آن جویبار زیبا بمانم. اما هدف کوهپیمایی بود بناچار حرکت کردیم پس از مدتی به جاده خاکی  رسیدیم. خورشید درحال غروب بود. ومی بایست بدون اتلاف وقت به مسیر ادامه می دادیم تا وقت تلف شده در کنار آب را جبران کنیم. پس از حصول اطمینان از وضعیت سلامت جسمانی نفرات بدون استراحت به مسیر ادامه دادیم. مسیر را از دامنه یال شرقی انتخاب کردم. هرچه خورشید بیشتر خودرا پشت کوههای غربی مخفی می کرد مابیشتر به آنتن باباکوهی نزدیک می شدیم. انگار که خورشید با ما مسابقه گذاشته بود.

وقتی به آنتن رسیدیم صدای اذان مغرب به گوش می رسید.

باسروصداوشادی بچه ها نگهبان آنتن از مخفیگاه خود خارج شد وطوری خودرا به مانشان دادوخسته نباشید به ماگفت انگارکه می خواست چیز  بگوید

آری حدثم درست بود او از تنهایی خسته شده بود ودوست داشت بایکی حرف بزند

پس از کمی هم صحبتی بااو به سمت توربین حرکت کردیم. به محض پایین آمدن از تپه  چنان بادشدیدی وزیدن گرفت انگار که باد پشت تپه مخفی شده بود وبادیدن ما به سویمان حمله ورشد.

لذا از نشستن استراحت صرف نظر کردیم وفرار رابرقرار ترجیح دادیم. ابتدا باپوشیدن بادگیرها لباس رزم با سرما را به تن کردیم سپس از رفتن به سمت توربین منصرف شدیم و از مسیر جاده خاکی به سمت مقبره حرکت کردیم.

هرچه پایین تر می آمدیم از شدت باد کمترمی شد انگار که از منطقه استحفاظی باد خارج می شدیم. همین که از مسیر خاکی بالای مقبره به سمت مقبره حرکت کردیم باد کاملاقطع شد. روشنایی اطراف مقبره کامل بود اما وقتی پایین تر آمدیم متوجه شدیم که تمام چراغهای اطراف چشمه وحوض آب خاموش است. مغازه ها هم همه بسته بودند. بامشورت دوستان به سمت سکوهای سنگی پایین چشمه رفتیم وآنجارا برای اتراق کردن برگزیدیم.

باخاموش کردن هدلایت ها از روشنایی آسمان ونورشهر که به کوه روشنایی می بخشید استفاده کردیم.

آسمان نیمه ابری بود. اما ماه از پشت ابر ها کاملا آسمان وزمین را روشن کرده بود.

درحین استراحت وصرف چای وتنقلات یادی از دوستانی کردیم که دفعه های قبل بامابودند وحالا به هردلیل از تیم دوچرخه سواری جداشدند.

سپس درامتداد همان سکوهای سنگی ودر زیر نور مهتاب از همان مسیر زیک زاک سنگ فرش به سمت پایین حرکت کردیم.

وبه حمدالله همگی به سلامتی درهمان مکان آغازین از هم خداحافظی کردیم.