برنامه پیمایش جنگل شول مورخ ۱۹ آذر ۱۴۰۰

میانگین شیب: ۵.۸٪

سرپرست: زهرا محمدی زاده

مسئول فنی: پیمان صادقی

جمعه مورخ ۱۹ آذر ۱۴۰۰ با احتساب تاخیر همیشگی حدود ساعت ۸:۰۵ به ابتدای مسیر برنامه یعنی ابتدای جاده دشمن زیاری رسیدیم. در محل مورد نظر پیاده شدیم و پس از توضیحات سرپرست و مسولین برنامه حرکت خود را از میان انبوه درختان بلوط آغاز نمودیم.

کمی جلوتر به مدت ۱۰ دقیقه به انجام نرمش پرداخته و دوباره مسیر را ادامه دادیم. مسیر به سمت شرق و هدف رسیدن به روستای شول بود. پس از حدود ۱.۵ ساعت حرکت از طریق جاده های خاکی مربوط به زمین های کشاورزی به منطقه ایی رسیدیم که مناسب استراحت و صرف صبحانه بود. حدود ۴۰ دقیقه استراحت نموده و با گام هایی آرام دوباره بسمت مقصد حرکت خود را ادامه دادیم.

پوشش مسیر تا نقطه ایی که به روستای سنگر متصل میشد پوشیده از درختان بلوط، ارژن و کیالک بود. پوششی غنی که متاسفانه بواسطه قطع درختان و گسترش زمین های کشاورزی و تهیه ذغال در حال نابودی است.

پس از رسیدن به نیمه مسیر که در راستای روستای سنگر بود دیگر کمتر از درختان بلوط اثری دیده میشد. بر اساس پیشبینی قبلی از این قسمت باید به سمت جبهه شمالی کوه سنگر تغییر مسیر میدادیم که بعلت ناراحتی که از ناحیه پا برای یکی از دوستان بوجود آمد با تصمیم سرپرست و همراهی اعضای تیم از مسیر جاده به سمت شول حرکت کردیم.

حدود ساعت ۱۴:۲۰ با دور زدن مسیر اصلی به منطقه ایی رسیدیم که برای استراحت و صرف ناهار مناسب بود. با اعلام ۴۵ دقیقه زمان استراحت توسط سرپرست، دوستان به صرف ناهار مشغول شدند.

حدود ساعت ۱۵:۲۰ پس از گرفتن چند عکس دست جمعی، همنوردان آماده بازگشت شدند. مسیر از طریق دره ایی واقع در شرق روستای شول بود که با شروع تراکم درختان بلوط به زیبایی آن منطقه می افزود. مسیر با امتداد بسمت شمال و جاده سپیدان شیراز و از میان درختان ادامه میافت.

برنامه ساعت حدود ساعت ۱۶:۴۵ به پایان رسید و به سمت شیراز بازگشتیم.

در انتها جا دارد ضمن تشکر از تمامی مسئولین و همنوردان حاضر در برنامه از تعدادی از همنوردان که در میانه مسیر با حس وظیفه شناسی مثال زنی اقدام به جمع آوری و انتقال زباله های رها شده در طبیعت نمودند سپاسگزاری ویژه ایی نماییم.

نفرات شرکت کننده

آقایان

محمدحسین غرقی، عبدالرسول محسنی،علی اکبر شجاعی، مصطفی اسدی، فرهاد هاتفی، جلال نوبخت، شاهپور امرالهی

بانوان

شراره شعبانی،فرزانه زارع، زهرا ابوالحسنی، رویا مختاریان، افسانه فلاح، شیوا کشاورز، مینا مصلح، کیاناصادقی، سمانه ستایشگر، الهه فهندژ، مریم غرقی، زهراشجاعی، مرضیه محمودی، راضیه عظیمی، مریم آراسته، اتوساشفیعی، فرنازباقری، فاطمه خلقی، هاجرسعید، خانم دهقان